Strona główna O mnie Moja szkoła Mapa serwisu Dzisiaj jest:

Darmowe liczniki na stronę!
Jesteś:

DARMOWE LICZNIKI NA TWOJA STRONE-PROSTE I NIEZAWODNE - TANIE SERWERY - WEBAS.PL

Gościem

Metody aktywizujące
METODA „ALE KINO”

Cele:
Poznawanie przez uczniów nowego zakresu materiału/utrwalenie poznanego materiału
Przekazywanie ważnych informacji w formie wizualnej
Uaktywnienie doświadczeń uczniów
Określenie ich poglądów, marzeń

Temat lekcji: Tante Julia hat heute Geburtstag – Arbeit mit der Videokassette

Klasa: I - II gimnazjum

Pomoce dydaktyczne: kaseta video „Treffpunkt Berlin“

Wprowadzenie do tematu:(przed oglądaniem filmu)

Uczniowie podają słowa związane z tematem „Geburtstag“/“urodziny“



Zasadnicza część lekcji:( podczas oglądania filmu)
Uczniowie oglądają film i uzupełniają tabelkę.

WER?

WIE SIEHT ER/SIE AUS?

WAS MACHT/BRINGT ER/SIE?

WIE IST ER/SIE?

Tante Julia

kurze, dunkle Haare, schlank,



Geburtstagsparty

sympathisch, nett















Po obejrzeniu filmu

Następnie uczniowie na podstawie informacji zapisanych w tabeli opisują bohaterów filmu np.:

Tante Julia ist eine ältere Dame. Sie hat kurze, dunkle Haare und sie ist schlank. Sie feiert ihren 52. Geburtstag. Ich finde sie sympathisch und nett.


Uczniowie wymyślają i segregują czynności wykonywane przed, podczas i po przyjęciu. Nauczyciel zapisuje czynności w formie tabeli.

VOR DER PARTY

WÄHREND DER PARTY

NACH DER PARTY
die Gäste einladen/anrufen
Einkäufe machen
das Essen vorbereiten
das Zimmer schmücken


Geschenke bekommen/geben/auspacken
zum Geburtstag gratulieren
essen und trinken
sich gut amüsieren
Musik hören
tanzen
neue Leute kennenlernen

sich von den Gästen verabschieden
alles aufräumen


  3. Uczniowie pracują w parach, tworząc dialog dotyczący urodzin cioci Julii np.:

- Was hat Tante Julia gefeiert?
Tante Julia hat ihren 52. Geburtstag gefeiert.
- Hat Tante Julia ihre Gäste eingeladen?
Ja, Florian, Hasan, Christian sind gekommen.
- Wie hat sie reagiert, als die Gäste kamen?
Sie war zufrieden, als die Gäste kamen.
- Was hat sie als Geschenk bekommen?
Sie hat eine Torte von den Jungen bekommen.
- Wie hat sie sich auf die Party vorbereitet?
Sie hat das Essen vorbereitet.

Podsumowanie lekcji:

Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Każda grupa przygotowuje zdania prawdziwe lub fałszywe ale związane z treścią filmu. Grupa przeciwna ma zadanie stwierdzić, czy zdanie to jest prawdziwe czy fałszywe np.:
Tante Julia feiert ihren 50. Geburtstag. – Nein, Tante Julia feiert ihren 52. Geburtstag.
Florian hat Julia eine rote Rose gegeben - Ja, Florian hat Julia eine rote Rose gegeben.

Praca domowa (pisemnie):

Uczniowie mają za zadanie wymyśleć ciekawe wydarzenie podczas urodzin cioci Julii.

Na kartkach otrzymują początek opowiadania.


Tante Julia hat ihren 52. Geburtstag gefeiert. Alle haben sich daran gut erinnert. Florian hat ihr eine rote Rose, Hasan und Christian eine Torte gegeben. Das war für sie eine tolle Überraschung. Viele Gäste sind gekommen. Als sie sich gut amüsierten, ……………………
Ostatnia aktualizacja: 17-05-2006 | Napisz do mnie |