Strona główna O mnie Moja szkoła Mapa serwisu Dzisiaj jest:

Darmowe liczniki na stronę!
Jesteś:

DARMOWE LICZNIKI NA TWOJA STRONE-PROSTE I NIEZAWODNE - TANIE SERWERY - WEBAS.PL

Gościem

Metody aktywizujące
METODA: ARGUMENTY „ZA I PRZECIW

Cele:

  • Dyskusja nad problemem, który budzi kontrowersje
  • Prezentacja własnego punktu widzenia
  • Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł

Temat: Aktionen für die Umwelt  - Argumente pro und contra

Klasa: III liceum

Pomoce dydaktyczne: kartki do losowania i przypinania


Wprowadzenie do tematu:

Uczniowie na poprzednich lekcjach poznali organizację Greenpeace i słyszeli o demonstracjach tejże organizacji przeciwko niszczeniu środowiska. Nauczyciel stawia pytania:

- Was ist Greenpeace?

- Was ist das Ziel dieser Organisation?

- Was tust du für die Umwelt?

- Wie findest du die Aktionen der Greenpeace?

- Kennst du andere ähnliche Organisationen?Welche?

Zasadnicza część lekcji:

Uczniowie na tej lekcji będą uczestniczyć w dyskusji na temat ochrony środowiska i demonstracji przeprowadzonej przez organizację Greenpeace.


Problem: Demonstracja organizacji Greenpeace przeciwko przejeżdżącym ciężarówkom i blokada autostrady w Alpach.

Nauczyciel przygotował 6 kartek do losowania, Na każdej kartce znajdują się role, jakie wybrani uczniowie będą odgrywać:

  • I. Kierowca z rodziną (dwoje małych dzieci) jadący na urlop w góry.
  • II. Kierowca ciężarówki z towarem włoskich truskawek w drodze do Niemiec.
  • III. Kobieta/mężczyzna, która/y mieszka w pobliżu autostrady.
  • IV. Przedstawiciel organizacji Greenpeace.
  • V. Właściciel hotelu z miejscowości turystycznej w Alpach
  • VI. Moderator dyskusji.
Wybrani uczniowie losują role i prowadzą dyskusję, którą kieruje moderator. Nauczyciel podczas dyskusji pełni rolę obserwatora. Pozostali uczniowie zajmują stanowiska spośród:

                             ++ zgadzam się

                               + raczej się zgadzam

                               = jestem neutralny

                               - raczej się zgadzam

                             - - całkowicie się nie zgadzam

Uczniowie po zajęciu stanowiska przypinają kartki z odpowiednim symbolem i podczas trwania dyskusji są jedynie obserwatorami.

Podsumowanie lekcji:

Po przeprowadzonej dyskusji nauczyciel podsumowuje dyskusję ze słuchaczami. Słuchacze zdradzają, jakie stanowisko zajęli, kogo popierają i dlaczego.

Nauczyciel stawia słuchaczom pytania:

  • Welche Stellung hast du genommen? Warum?
  • Hat er dich davon überzeugt?
  • Wie sind deine Argumente?
Ostatnia aktualizacja: 17-05-2006 | Napisz do mnie |