Strona główna O mnie Moja szkoła Mapa serwisu Dzisiaj jest:

Darmowe liczniki na stronę!
Jesteś:

DARMOWE LICZNIKI NA TWOJA STRONE-PROSTE I NIEZAWODNE - TANIE SERWERY - WEBAS.PL

Gościem

Metody aktywizujące
METODA:  ROZMOWA DYDAKTYCZNA


Cele:
Wprowadzenie nowego materiału/utrwalenie/doskonalenie zdobytej wiedzy

Temat: In meiner Jugend hat es sowas nicht gegeben – alte und neue Generationen.

Klasa: II liceum

Pomoce dydaktyczne: ilustracja


Wprowadzenie do tematu:

1. Nauczyciel pokazuje uczniom prawą stronę ilustracji i stawia pytanie:
















- Was siehst du auf diesem Bild?

Uczniowie odpowiadają na to pytanie uwzględniając również podane punkty:

- Eine Frau, die …………………………………….

- Sie wirkt ………………………………………….

- Sie denkt/sieht …………………………………….

- Sie befindet sich ……………………………………

2. Następnie nauczyciel pokazuje uczniom całą ilustrację i stawia pytania, na które uczniowie odpowiadają spontanicznie:


















- Bist du (nicht) überrascht?

- Wie siehst du jetzt die Frau?

- Wie siehst du jetzt die Punkerin?

- Wie verhält sich die ältere Frau?

- Wie würdest du dich in solcher Situation verhalten?

- Welches Thema wird hier angesprochen?


Zasadnicza część lekcji:

1. Uczniowie wybierają sobie jedną osobę z ilustracji i zastanawiają się nad tym, co w tej chwili ta osoba myśli np.:

ältere Frau: Diese heutige Jugend.

Punkerin: Warum schaut sie mich komisch an?


2. Nauczyciel stawia pytania zachęcające do myślenia:

- Woher weißt du, dass .....................

- Warum meinst du, dass.......................

- Was passiert, wenn............................

- Was kann weiter passieren?

- Worin unterscheiden sich diese Personen?


3. Następnie uczniowie pracują w parach, przygotowują i odgrywają dialog na podstawie ilustracji.


Podsumowanie lekcji:

Uczniowie podsumowują lekcję, zastanawiając się nad konfliktami między pokoleniami i nad możliwością ich rozwiązań.

   - Gibt es Konflikte zwischen den Generationen? Welche?

   - Wie kann man solche Konflikte lösen?


Praca domowa(pisemnie):

Du lebst in der neuen, modernen Generation. Wie benimmt sich heutige Jugend?














Bibliografia:
Brudnik Edyta, „Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie”,
Funk Hermann, „Sowieso” cz.III
Ostatnia aktualizacja: 17-05-2006 | Napisz do mnie |